Zeeman Ze houden het graag goedkoop

Zeeman ze houden het graag eenvoudig en goedkoop

Het kernassortiment van Zeeman bestaat uit baby- en kinderkleding, huishoudtextiel, ondergoed en beenmode. Daarnaast voert Zeeman een assortiment basics voor dames en heren en een collectie niet-textiel artikelen. Dit assortiment verkoopt Zeeman in ruim 1.300 winkels, waarvan 516 in Nederland en 276 in België.

Goede kwaliteit voor de laagste prijs. Hoe ze dat doen? Door alles eenvoudig te houden. Ze beginnen met een slim ontwerp. Daarna gaan Ze het maken. Van goede materialen. En in grote aantallen. Bij fabrieken die ze goed kennen. Zo weten ze zeker dat alles verantwoord gemaakt is. Zo eenvoudig kan het zijn.


Goede kleding en textiel voor iedereen.
Zeeman staat voor kwalitatieve basics en textiel. Altijd voor de laagste prijs. En steeds meer mensen kennen Zeeman door hun leuke kinderkleding. Ze zijn in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland zelfs gekozen tot de beste winkelketen in baby- en kinderkleding.

De laagst mogelijke prijs.
De ontwerpen van Zeeman zijn eenvoudig. Zo kunnen ze die ontwerpen goedkoop en in grote hoeveelheden laten maken. En door alles slim te organiseren hebben ze de laagst mogelijke prijs.


Prima service.
Zeeman bespaart op veel, maar niet op hun service. Ze zijn klantvriendelijk en helpen je graag. En ze doen niet moeilijk over ruilen.


De Zeeman winkels zijn eenvoudig.
Zeeman heeft 1.300 winkels in zeven landen en een webshop. Hun winkels zijn eenvoudig. Zo hebben ze geen pashokjes. In hun XL winkels vind je een uitgebreider assortiment.


Aandacht voor mens en milieu.
Sinds hun oprichting in 1967 nemen ze hun verantwoordelijkheid. Ze geloven in duurzame samenwerking. Samen met hun leveranciers zorgen ze voor goede arbeidsomstandigheden. Niet zo nu en dan, maar elke dag opnieuw.


Zeeman

Bij Zeeman maken ze alles eenvoudig.

Bij Zeeman doen ze het graag op hun manier. Zij geloven dat dingen beter worden als je ze eenvoudig maakt. En dat doen Ze voor zo veel mogelijk mensen. Hun kleding en textiel is helemaal goed en heeft toch de laagst mogelijke prijs.

Het begint met een goed ontwerp.
Hun eigen stylisten ontwerpen hun kleding. Zij brengen de nieuwste trends en productontwikkelingen terug tot de basis. Pas als ze de meest eenvoudige vorm hebben gevonden, gaan ze produceren. ze doen zoveel mogelijk zelf. Op hun servicekantoor in Alphen aan de Rijn zijn alle specialismen aanwezig. Een geslaagd ontwerp houden ze lang in hun assortiment. Soms veranderen ze alleen de kleur of de print. Zo houden ze hun kosten laag.

Hun klanten komen terug voor goede producten.
Ze vinden het een uitdaging om een goed product te maken voor weinig geld. Daarom houden ze controle over elke schakel in de productieketen. Zo weten ze zeker dat het product in de winkel goed is. Steeds vaker zijn hun producten voorzien van het keurmerk “Vertrouwen in textiel” (Oeko-Tex). Dat garandeert textiel zonder schadelijke stoffen. En hun speelgoed laten ze door een onafhankelijke organisatie, TÜV Rheinland, controleren.

Eenvoud in veelvoud is de basis van hun organisatie.
Hun leveranciers kunnen rekenen op de grote aantallen die ze afnemen. Deze zekerheid zorgt voor een lage prijs. Ze vervoeren zoveel mogelijk per boot. Vervoer over water zorgt voor een lagere CO2-uitstoot dan over de weg. Ze zorgen er ook voor dat hun producten zo efficiënt mogelijk naar hun winkels komen. Er rijdt geen truck rond zonder lading, want hun afval nemen ze zelf mee terug naar hun hoofdkantoor.

Ze geloven in een duurzame samenwerking.
Ze kennen de fabrikanten die voor hun werken. Met sommige gespecialiseerde leveranciers werken ze al meer dan 30 jaar samen. Zonder tussenpersonen. Hun voorwaarden zijn duidelijk: geen kinderarbeid, veilige werkplekken, normale werkweken en eerlijke lonen. Ze bezoeken hun fabrieken regelmatig om de productieketen te controleren. Als er niet wordt gewerkt op de manier die ze hebben afgesproken, helpen ze bij het zoeken naar een oplossing.

Afval beperken ze waar het kan.
Ze gebruiken zo min mogelijk verpakkingsmateriaal. In hun winkels vind je geen producten met overbodige, dure verpakkingen. Dat is beter voor het milieu en beter voor de prijs. Om het plastic afval te beperken, kwamen zij met de statiegeldtas. Uiteindelijk is nul plastic tassen hun doel.

Eenvoudig, overzichtelijk en klantvriendelijk.
Ze bieden hun kleding en textiel aan in overzichtelijke, eenvoudige winkels. Met klantvriendelijke medewerkers. Ze besparen niet op de service, maar wel op de inrichting van hun winkels en de presentatie van hun producten. Hun assortiment houden ze eenvoudig: ze hebben altijd maar een paar varianten. Maar wel een paar hele leuke. Ze willen dat je altijd makkelijk bij hun kunt binnenlopen. Daarom is er altijd een Zeeman in de buurt maar ook online

Een reactie achterlaten

Je e-mailadres zal niet getoond worden. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *